Wang Adalah Kejantanan Bagi Lelaki

Kelakian bermakna kejantanan dan kejantanan yang diperlukan adalah yang melindungi, menjamin dan harmoni. Kesemuanya ini boleh dibentuk dengan wang yang cukup. Meskipun tidak semestinya wang melindungi, menjamin kehidupan dan memberikan keharmonian sejati, ia tetap menyumbang.

Bina hidup anda agar boleh dibanggakan sebagai lelaki sejati. Lihat tip-tip di bawah:

  1. Berusaha Keras. Hari ini adalah keperluan hari esok. Orang menanam padi pada hari ini untuk menikmati hasilnya kemudian. Setiap yang malas menanam padi pada hari ini, besok tidak akan memungut apa-apa hasil. Jika anda di alam pembelajaran berusaha dapatkan keputusan yang terbaik; jika anda di alam pekerjaan berusaha mendapatkan pendapatan yang lebih baik.
  2. Rancang hidup anda. Rancanglah hari anda agar hidup menjadi lebih bermakna dan terarah. Berikan target-target tertentu untuk dicapai dalam hidup. Kita akan menjadi lebih kuat dan mantap jika ada matlamat besar yang diletakkan di hadapan.
  3. Bina keperibadian tinggi. Anda akan berada pada pakej yang mengangumkan apabila sumber pendapatan anda kukuh, hidup pula kelihatan dirancang dengan baik serta memiliki keperibadian yang tinggi. Kemaskulin sejati yang sebenar adalah pada wang, kedudukan dan juga keperibadian yang mengagumkan.

Sumber: Buku Membina Cinta Sayang

The following two tabs change content below.
Hisyam Den adalah seorang penulis dan usahawan online. Beliau suka berkongsi ilmu yang bermanfaat kepada orang ramai melalui platform yang beliau ada terutama tentang ilmu bisnes dan kehidupan.

Comments

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *