Apa Emotional Drive Anda ?

2 Emotional Drive dominan saya adalah:

1. Peningkatan ( Growth )

Saya jenis sentiasa mahukan peningkatan dalam kehidupan.Orang cerdik pandai kata hari ini lebih baik dari semalam. Bukan hanya dalam kerjaya sahaja malahan dalam kehidupan itu sendiri. Sebab tu, saya suka membaca buku dan majalah, masuk seminar dan sewaktu dengannya.

Sebab saya percaya satu prinsip ni ‘ ilmu pengetahuan adalah potensi kepada kuasa.’ Bila ia dipraktikkan dalam kehidupan ia akan ‘berfungsi’ dan akan membantu untuk mencapai peningkatan dalam kehidupan saya.

2. Sumbangan ( Contribution )

Bila berlaku peningkatan dalam hidup kita, satu tahap kita ingin menyumbang balik kepada masyarakat dengan apa yang kita ada. Saya membangunkan KlinikMotivasi.com bukan bertujuan untuk buat duit walaupun pasaran dalam bidang pembangunan diri ada.

Saya buat lebih kepada rasa puas hati kepada diri sendiri sahaja dan saya ada degree dalam bidang Social Sciences iaitu berkaitan kajian berkenaan masyarakat. Walaubagaimanapun saya tahu selesaikan masalah orang ramai itu bagus dan selesaikan masalah orang ramai yang sanggup untuk bayar itu lagi bagus.. ๐Ÿ™‚

10 Kata – Kata Motivasi Diri Siri 4

motivasi diri

1. Dengan mempunyai harta iaitu wang yang melebihi keperluan ia akan dapat mengubah 360 darjah hidup seseorang individu. – Hisyam Den

2. Hikmah kebijaksanaan itu adalah mutiara milik orang Islam yang hilang dan apabila ditemui ambillah ia. Walaupun Barat telah menjenamakan dan mempatenkan itu adalah ilmu mereka. Terutamanya tentang ilmu bisnes lah..

3. Sebenarnya, cara paling mudah untuk berjaya dalam bisnes ialah meniru atau mempelajari cara orang lain berbisnes. Terutama yang telah terbukti berjaya, mempunyai pasaran dan menguntungkan.

4. Kejayaan bukan satu kebetulan, ia adalah hasil dari proses perancangan.
Apabila kita tidak mempunyai rancangan, kita mudah ‘terjatuh’ dalam rancangan orang lain..

5. Dalam kehidupan ini, Kadang- kala kita asyik sangat tengok pelangi yang indah di atas kepala orang lain sahaja. Nampak macam bahagia jer..lagi – lagi artis.. popular, kaya, kereta besar, rumah besar, ramai peminat..Sampai kita terlupa yang pelangi yang sama juga ada di atas kepala kita. Tapi kita tak nampak pun..

6.Sesungguhnya seorang hamba terhalang dari rezeki dengan sebab dosa yang dia kerjakan.
– Hadis Riwayat Ahmad dan Ibnu Majah

7. Jangan berusaha jadi orang yang terkenal, berusahalah jadi orang yang bernilai kepada orang lain.

8. Dunia tidak peduli, apa yang kita tahu. Ganjaran hanya diberi kepada APA yang kita lakukan.

9. Ukur baju dibadan sendiri, bukan ukur baju dibadan tukang jahit..

10. โ€œSesungguhnya Allah suka seseorang daripada kamu jika dia melakukan sesuatu kerja, dia melakukannya dengan bersungguh-sungguh.โ€
(Hadis riwayat Muslim).

Ok. Sekian sahaja untuk kali ini.

Siapa Hisyam Den ?

Tengok video ni ingat masa mula berjinak – jinak dalam perniagaan internet. ๐Ÿ™‚ Masa ni sebenarnya dah pandai dah perniagaan internet. Pihak universiti anjur projek ni bayar sikit jer. Program untuk 6 bulan. Saya masuk jer.huhu ๐Ÿ™‚