Tiga Cerita Dongeng Mengenai Perniagaan

Di dalam perniagaan, terdapat banyak cerita dongeng untuk menakutkan – nakutkan mereka yang baru menceburi bidang perniagaan. Cerita dongeng ini wujud dari golongan mereka yang gagal dalam perniagaan. Mereka gagal dalam perkara tertentu dan mereka sebarkan pada orang ramai bahawa teknik mereka gagal. Namun, sebenarnya mereka bukannya gagal tetapi mereka hanya berhenti mencuba.

Jika ingin berjaya, anda perlu terus mencuba. Apa sahaja halangan yang ada , anda perlu tepis ke tepi. Sebenarnya, semua orang pernah gagal dalam perjalanan mereka ke arah kejayaan. Ada yang gagal di permulaan, ada yang gagal di pertengahan dan ada juga yang gagal di pengakhiran. Kegagalan adalah pasti. Cara untuk mencegah kegagalan adalah terus mencuba.

Jika anda berhenti mencuba, perasaan gagal akan menang. Sebab itu jika anda ingin berjaya, anda perlu berani gagal. Jika anda berani untuk gagal, tiada kegagalan dalam hidup anda. Ini kerana walaupun gagal, anda sebenarnya berjaya.

The following two tabs change content below.
Hisyam Den adalah seorang penulis dan usahawan online. Beliau suka berkongsi ilmu yang bermanfaat kepada orang ramai melalui platform yang beliau ada terutama tentang ilmu bisnes dan kehidupan.

Comments

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *